Preskočiť navigáciu Prejsť na hlavné menu Prejsť na bočné menu Prejsť na dolné menu
Trenčiansky samosprávny kraj

Priame železničné spojenie z Trenčína do Brna obnovené po ôsmich rokoch

V nedeľu 12.12.2010 začne platiť nový cestovný poriadok Železníc Slovenskej republiky a.s. (CP ŽSR) na obdobie platnosti 2010/2011. V rámci Trenčianskeho samosprávneho kraja sú v ňom vykonané zmeny smerujúce k zlepšeniu cestovania vlakmi osobnej dopravy.

Jednou z najvýznamnejších zmien je priamy železničný spoj z Trenčína (17:07 hod.) do Brna (21:03 hod). Z Trenčína do Bylnice bude mať označenie Os 3860 a na českom území bude mať označenie Sp 3860 „Matúš Čák". Premávať bude každú nedeľu okrem školských prázdnin. V čase školských prázdnin bude spoj zachovaný, avšak s prestupom v Bylnici a Kunoviciach na českej strane. Trenčiansky samosprávny kraj (TSK) spolu s Železničnou spoločnosťou Slovensko a.s. a Českými dráhami a.s. vyhoveli cestujúcim, ktorý sa dožadovali tohto spojenia.
V opačnom smere z Brna do Trenčína bude pre cestujúcich na českej strane zabezpečený spojom s označením Sp 1727 „Javorina" s odchodom z Brna o 12:50 hod. s príchodom do Bylnice o 15:55 hod. Sp 1727 bude vedený len v piatok a nepôjde počas školských prázdnin. Na slovenskej strane je zabezpečený prípoj Os 3863 z Bylnice (16:00 hod.) do Trenčianskej Teplej (16:38 hod.) Prípoj z Trenčianskej Teplej do Trenčína je buď Os 3362 (nejde v období od 14.3.-3.10.2011) alebo Os 3364 (ide v období od 14.3.-3.10.2011). Prvý má odchod z Trenčianskej Teplej o 16:44 hod. a príchod do Trenčína o 16:54 hod. Druhý má odchod z Trenčianskej Teplej o 16:57 hod. a príchod do Trenčína o 17:07 hod.

Priamy spoj z Brna do Trenčína sa nepodarilo zabezpečiť, nakoľko na obdobie platnosti CP ŽSR 2010/2011 je naplánovaná výluková činnosť na úseku Nové Mesto nad Váhom - Púchov v dôsledku modernizácie železničnej trate na rýchlosť 160 km/h. Úseky Nové Mesto nad Váhom - Kostolná-Záriečie, Trenčín - Trenčianska Teplá a Ladce - Ilava budú po celú dobu platnosti CP ŽSR 2010/2011 jednokoľajné, čo znamená razantné zníženie priepustnosti trate. Znemožňuje to viesť vlaky tak, ako by sme si ich aj my po pripomienkach a návrhoch cestujúcej verejnosti predstavovali. Trenčiansky samosprávny kraj vyvíjal maximálne úsilie na zachovanie vlakových spojení, avšak po technickej a technologickej stránke to v niektorých prípadoch nie je možné.
CP ŽSR 2010/2011 je navrhnutý a schválený na spomínanú výlukovú činnosť, aby nedošlo v priebehu roka k výraznej zmene, ako to bolo v minulom roku od 7.3.2010, čo malo negatívny ohlas u cestujúcej verejnosti. To znamená, že náhradná autobusová doprava (označenie „bus") na niektorých úsekoch od 14.3.2011 je už zakomponovaná v CP ŽSR 2010/2011.
Trenčiansky samosprávny kraj sa na základe zákona č. 514/2009 Z. z. o doprave na dráhach vyjadruje k tvorbe cestovného poriadku vnútroštátnej osobnej dopravy z hľadiska zabezpečenia dopravnej obslužnosti kraja, obcí, združenia obcí a mestských aglomerácií.

Zadajte Váš email
a my Vám budeme zasielať informácie o aktualitách z TSK