Regionálna tripartita rokovala o doprave do zamestnania
„Trenčiansky samosprávny kraj už pred rokmi začal s modernizáciou vozového parku, vek autobusov oboch zmluvných prepravcov klesol na tri roky," uviedol predseda TSK MUDr. Pavol Sedláček, MPH. „Snažíme sa zabezpečiť cestujúcim bezpečnosť i komfort, nemalými finančnými prostriedkami prispievame k vykrývaniu preukázanej straty z poskytovania služieb vo verejnom záujme, no napriek tomu počet prepravovaných osôb klesá. Tento stav chceme zvrátiť. Zvažujeme nad zatraktívnením služieb a zaujímavými bonusmi, aby sa nám cestujúci do autobusov vrátili."
Spoločné rokovanie potvrdilo, že všetci účastníci podporujú vznik integrovaného dopravného systému, ktorý zabezpečuje koordináciu záujmov jednotlivých obstarávateľov výkonov verejnej osobnej dopravy. Regionálna rada pre hospodársky a sociálny dialóg akceptuje požiadavku samosprávneho kraja a prosbu o pomoc vlády pri riešení výpadku príjmovej časti rozpočtu. Otvorila tiež možnosť hradenia časti zliav poskytovaných v prímestskej autobusovej doprave zo strany príslušného ministerstva. Vyjadrila sa tiež k prechodu kompetencie v osobnej regionálnej železničnej doprave na samosprávne kraje a k nevyhnutnosti zefektívnenia autobusovej a železničnej dopravy a k odstraňovaniu súbežnej dopravy, čo bude predmetom ďalšieho spoločného rokovania ešte v tomto roku.
„Tripartita je dobrá okrem iného aj na to, aby sa poupratovalo v nákladoch a efektivita je jedna z kľúčových vecí v oblasti dopravy. Preto považujem za prvoradé vytvorenie integrovaného dopravného systému v čo najkratšom čase, najmä v súvislosti s prechodom kompetencií regionálnej železničnej dopravy na samosprávne kraje. Z prvých náznakov je zrejmé že to pre VÚC nebude jednoduché," povedal na záver viceprezident AZZZ Ing. Rastislav Machunka.
„Chcem vysloviť spokojnosť s celkovou komunikáciou s Trenčianskym samosprávnym krajom," dodal predseda RR KOZ SR Trenčín Jozef Burian. S dnešným rokovaním som spokojný, prebrali sme všetky závažné témy k spomínanej problematike a hľadali sme riešenia aj pre budúcnosť."
„Rokovania boli veľmi konštruktívne a opäť sa potvrdilo, že partneri majú racionálny pohľad na všetky témy, ktoré sa nás dotýkajú," uviedol podpredseda TSK PaedDr. Jozef Božik, PhD. „Zhodli sme sa na tom, že veľkým problémom regionálnej samosprávy je v súčasnosti nedostatočný tok finančných prostriedkov, sme presvedčení, že spolu s vládou nájdeme optimálny model jeho vyriešenia . V systéme prímestskej dopravy chceme pokračovať aj naďalej, veľký dôraz budeme klásť na efektivitu a racionalitu. Konštatovali sme dobrú spoluprácu so SAD Trenčín i SAD Prievidza, ktoré sú zmluvnými partnermi TSK. Zdôraznili sme nevyhnutnosť ďalšieho poskytovania sociálnych zliav v doprave, Ak by však čiastka bola aspoň čiastočne saturovaná zo strany štátu, výrazne by to pomohlo samospráve pri zabezpečovaní ďalších závažných úloh, najmä v oblasti školstva a sociálnych vecí. Veľkou ambíciou TSK je masívnejšie využívanie autobusovej dopravy zo strany cestujúcej verejnosti. Dohodli sme sa, že pri grafikonoch budeme spolupracovať nielen so starostami, primátormi, ale aj s najväčšími zamestnávateľmi, aby sme dokázali zefektívniť dopravnú obslužnosť pri cestovaní za prácou. Všetci traja partneri máme záujem na tom, aby sme situáciu dokázali riešiť k všeobecnej spokojnosti väčšiny občanov kraja."