V utorok 10. júla 2012 si predseda TSK MUDr. Pavol Sedláček preveril postup prác cestárov pri rekonštrukcii cesty Trenčianske Stankovce – Hôrka nad Váhom. Sprevádzal ho riaditeľ Správy ciest TSK Ing. Stanislav Lališ a riaditeľ oblasti Západ spoločnosti Skanska SK a.s. Ing. Jakub Kolesár.
Ako pripomenul župan, v rámci Regionálneho operačného programu, prioritnej osi 5 Regionálne komunikácie zabezpečujúce dopravnú obslužnosť regiónov, bol Trenčianskemu samosprávnemu kraju schválený projekt pod názvom „Rekonštrukcia a modernizácia úseku cesty II/507 Trenčianske Stankovce – Hôrka nad Váhom. Celkové náklady projektu predstavujú 2 024 734,64 Eur, z toho nenávratný finančný príspevok z Európskeho fondu regionálneho rozvoja je vo finančnom objeme 1 923 208,16 Eur. Celkové výdavky Trenčianskeho samosprávneho kraja sú vo finančnom objeme 101 526,48 Eur. Projekt rieši rekonštrukciu cesty II/507 v dĺžke 18, 8 km, Rekonštrukciu realizuje Skanska SK a.s. na Základe zmluvy o dielo č. 2012/0067 zo dňa 03. 02. 2012; Celkový finančný objem tejto rekonštrukcie je 1 911 906, 64 Eur.
Na niektoré technické zvláštnosti úseku upozornil realizátor prác. Rekonštrukcia pozostávala z prefrézovania jednotlivých úsekov cesty, nastriekania spojovacieho postreku a následného položenia dvojvrstvového mikrokoberca. Práve takýto zdrsnený kryt vozovky zabezpečí lepšie protišmykové vlastnosti. Na úsekoch tejto cesty, kde bola podkladová vrstva nedostačujúca, projektant navrhol jej výmenu, krajnice boli dosypané a spevnené materiálom z odfrézovania živičných vrstiev. V rámci modernizácie sa vymenilo zvislé dopravné značenie za nové s reflexným povrchom, priechody pre chodcov budú nastriekané novými flourescenčnými nátermi a reflexnými značkami, vymenia sa poškodené zvodidlá a obnoví sa vodorovné dopravné značenie.
Súčasťou stavby boli aj rekonštrukcie mostných objektov v Hôrke nad Váhom a mostného objektu v extraviláne medzi Trenčianskymi Stankovcami a obcou Krivosúd- Bodovka (pri farme). Na mostných objektoch dodávateľ reprofiloval rímsy po obidvoch stranách, sfunkčnil odvádzanie povrchových vôd z mostných konštrukcií. Pre vyššiu bezpečnosť boli doplnené nové zvodidlá. Následne boli vyčistené toky pod týmito mostným objektmi.
Lehota rekonštrukcie je 6 mesiacov odo dňa odovzdania staveniska, predpokladaný termín ukončenia týchto stavebných prác je koncom augusta 2012.