Preskočiť navigáciu Prejsť na hlavné menu Prejsť na bočné menu Prejsť na dolné menu
Trenčiansky samosprávny kraj
  • Hlavná stránka
  • Mapa stránok
  • Otázky a odpovede
  • Kontakt

Transparentnosť v kohéznej politike

Transparentnosť v kohéznej politike: Publikované zoznamy konečných prijímateľov na zvýšenie povedomia, zlepšenie kvality investícií EÚ

Generálne riaditeľstvo pre regionálnu politiku (DG REGIO) Európskej komisie (EK) spustilo začiatkom júla 2008 internetovú stránku http://ec.europa.eu/regional_policy/country/commu/beneficiaries/index_en.htm s prepojením na národné stránky členských štátov a regiónov, ktoré obsahujú zoznam príjemcov EÚ podpory. Je to súčasť iniciatívy EK s cieľom zlepšiť transparentnosť vzhľadom na rozpočet EÚ a výsledok investícií. Súčasne je toto opatrenie v súlade s novými komunikačnými požiadavkami na kohéznu politiku v rámci programovacieho obdobia 2007-2013.

Regulačný rámec nastoľuje nasledujúce nové požiadavky na zvýšenie povedomia a lepšie zviditeľnenie kohéznej politiky EÚ:

  • Komunikačné plány: Členské štáty musia predložiť EK komunikačné plány pre každý operačný program v rámci kohéznej politiky. Celkovo je 455 programov v rámci programovacieho obdobia 2007-2013.
  • Spúšťacie podujatia: Členské štáty musia zorganizovať spúšťacie podujatie a každoročné komunikačné podujatia na podporu každého programu. Vývesné tabule označujúce projekty spolufinancované EÚ, vystavenie európskej zástavy sú stále povinné.

Komunikácia v akcii - Príklady komunikácie investícií EÚ v členských štátoch:

  • Lotyšsko – Ministerstvo financií sponzoruje 20-minútový týždenný program v rádiu nazvaný „Kľúče k európskym fondom“. Program vysiela národná stanica každú stredu a obsahuje príbehy o projektoch spolufinancovaných EÚ.
  • Grécko – Ministerstvo financií spustilo tento rok kampaň na predstavenie nového programovacieho obdobia verejnosti prostredníctvom humorného televízneho spotu, v ktorom účinkuje známy herec.
  • Estónsko – Ministerstvo financií vysiela programy na národnej televíznej stanici v hlavnom vysielacom čase o investíciách EÚ v rokoch 2005-2007. Ide o úspešné príbehy, rady pre žiadateľov a spoty, v ktorých účinkuje známy komik.
  • Francúzsko – Región Midi-Pyrenées spustil humornú reklamnú kampaň v tlači na prilákanie žiadateľov o spolufinancovanie EÚ.

Na európskej úrovni bola vytvorená sieť INFORM, ktorá združuje 250 pracovníkov pre komunikáciu regionálnej politiky a 33 členov menovaných členskými štátmi. Ide o platformu na výmenu skúseností a identifikovanie spôsobov na lepšie zviditeľnenie projektov spolufinancovaných EÚ. Viac informácií o INFORM na http://ec.europa.eu/regional_policy/country/commu/index_en.cfm

 

 

Zadajte Váš email
a my Vám budeme zasielať informácie o aktualitách z TSK