Od októbra 2009 sa pedagogickí zamestnanci Gymnázia v Novákoch zúčastňovali pravidelne jedenkrát týždenne na školeniach, ktoré boli zamerané na zvládnutie základov informačno-komunikačných technológií, na prácu s PC a správu súborov, spracovanie textu, tabuľkový kalkulátor, databázový systém, elektronickú prezentáciu a na spracovanie informácií a komunikáciu. 21 učiteľov získalo medzinárodný certifikát v práci s PC. Vďaka nenávratnému finančnému príspevku z európskych sociálnych fondov a za finančnej pomoci Trenčianskeho samosprávneho kraja zakúpila škola interaktívnu tabuľu, ktorej používanie vyžadovalo ďalšie vzdelávanie v oblasti práce v inštalačnom programe active studio.
I toto školenie 21 učiteľov úspešne zvládlo a získalo osvedčenie k práci s interaktívnou tabuľou. Učitelia začali vytvárať predvádzacie zošity pre žiakov nižších ročníkov osemročného štúdia a aplikovať ich vo výchovno-vzdelávacom procese. Vďaka týmto školeniam vyučujúci získali nové kompetencie a využívanie IKT sa stalo ich každodennou potrebou vo vyučovaní. Gymnázium Nováky sa tak začlenilo medzi školy, pre ktoré je využívanie moderných technológií každodennou súčasťou výchovno-vzdelávacej práce. Škola je nadštandardne vybavená IKT technikou, ktorá je prístupná nielen učiteľom na zefektívnenie vyučovacieho procesu, ale najmä žiakom, ktorým má pomôcť lepšie sa orientovať v získavaní nových informácií, v prezentovaní vlastných prác a v upevňovaní získaných vedomostí.
Vďaka nenávratnému finančnému príspevku z európskeho sociálneho fondu škola pripravuje vlastný školský vzdelávací portál, na ktorom študenti nájdu všetky potrebné informácie k jednotlivým učebným predmetom, odkazy na webové stránky týkajúce sa učiva v týchto predmetoch, testové cvičenia na upevňovanie preberaného učiva v jednotlivých predmetoch, ako aj učebné texty, ktoré v učebniciach nenájdete. Zároveň bude portál slúžiť aj na zadávanie domácich úloh cez internet a na testovanie žiakov na hodinách. Toto úsilie by malo viesť nielen k efektívnejšiemu využitiu času na vyučovacích hodinách, ale najmä na získanie trvalejších vedomostí žiakov a na prepojenie týchto vedomostí s praktickými zručnosťami.