Predstavitelia Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR sa vo štvrtok 6. marca stretli so zástupcami vyšších územných celkov, aby sa informovali o priebehu rokovaní s Úniou autodopravcov Slovenska a o zmenách v nákladnej automobilovej doprave. O výsledkoch stretnutia následne informovali na brífingu, ktorého sa zúčastnili minister DVaRR SR Ján Počiatek a predsedovia Trenčianskeho a Žilinského samosprávneho kraja Jaroslav Baška a Juraj Blanár.
Minister dopravy Ján Počiatek uviedol, že vzhľadom na dosiahnuté dohody s autodopravcami o zmenách v mýte nevidí žiaden dôvod, aby Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) začala ostrý štrajk. Pripomenul tiež, že pokračuje príprava novej vyhlášky, ktorá zavedie nulovú sadzbu mýta v intravilánoch obcí a miest od 15. marca. Zrušenie platenia mýta za prejazdy intravilánmi v dĺžke takmer tisíc kilometrov bola jedna z hlavných požiadaviek autodopravcov.
„Rád by som vyslovil presvedčenie, že autodopravcovia sa nenechajú zatiahnuť do politickej hry vedenej zo strany politicky a predvolebne motivovaného vedenia UNAS‑u," uviedol Počiatek a dodal: „My naše dohody a to, čo sme deklarovali, dodržíme, dodržiavame a implementujeme v podobe legislatívnych zmien."
Predsedovia samosprávnych krajov prejavili znepokojenie, že autodopravcovia, ktorí predtým súhlasili so zmenami v mýtnom systéme, prichádzajú s novými požiadavkami, ktoré absolútne menia dohodu. „A to zo strany samosprávnych krajov jednoducho nemôžeme akceptovať. Nech idú autodopravcovia priamo na miesta a pýtajú sa obyvateľov obcí, kde tranzitná doprava sužuje život našim ľuďom," odporučil Blanár.
Zástupcovia krajov iniciovali stretnutie na ministerstve z obavy, ako sa budú vyvíjať požiadavky UNAS‑u. „Chceme na základe dohôd chrániť obyvateľov miest a obcí od možno zbytočných prejazdov kamiónov, ktoré ničia a zaťažujú paralelné cesty II. a III. triedy. Robíme tak ale hlavne kvôli ochrane životov, zdravia a majetku občanov, ktorí pri týchto cestách žijú a bývajú," povedal predseda Trenčianskeho samosprávneho kraja Jaroslav Baška.
Za všetky príklady v kraji uviedol jeden z obcí Hôrka a Lúka – paralelných s diaľnicou D1, kde sa na základe žiadostí starostov podarilo dohodnúť a vyrokovať zákaz tranzitujúcich kamiónov nad dvanásť ton. „Takto chceme dohodnúť aj ďalšie zákazy tranzitujúcich kamiónov na cestách s nadradenou paralelnou cestnou infraštruktúrou.“