Symbolický podpis memoranda o spolupráci má viesť k sérii aktivít a krokov medzi TSK a ZMPS, ktoré pomôžu vyrásť novej generácii mladých podnikateľov v regióne. Aktivizovať mladých ľudí chce kraj okrem podpory aktivít ZMPS v regióne aj vytvorením priestoru pre budúcich podnikateľov na vyjadrenie ich požiadaviek a očakávaní. Uľahčiť vstup mladým do sveta biznisu má aj príprava kľúčových dokumentov na základe interakcie kraja s podnikateľskou verejnosťou. „Od podpisu memoranda si sľubujeme vzájomné informovanie sa o aktivitách oboch strán a podelenie sa o skúsenosti začínajúcich podnikateľov pri vstupe na trh. Chceme vedieť, čo sa dá v podnikateľskom prostredí zlepšiť, prípadne ako uľahčiť mladým rozbehnúť vlastný biznis,“ uviedol tesne po podpise memoranda trenčiansky župan Jaroslav Baška. TSK chce spoluprácou so ZMPS nadviazať na už rozbehnuté aktivity v tejto oblasti, ku ktorým patrí napr. kampaň Hrdina remesla inšpirujúca mladých ľudí k vlastnému remeslu, živnosti. Veľký prínos nadviazanej spolupráce vidí župan Baška práve v interakcii študentov stredných škôl v zriaďovateľskej pôsobnosti TSK s ambicióznymi podnikateľmi zo ZMPS, ktorí im dokážu odovzdať svoje praktické skúsenosti, vedomosti, know-how i kus inšpirácie a motivácie.
Podpora inovatívneho podnikateľského ekosystému má pri rozvoji regiónu strategický význam nielen z hľadiska tvorby nových pracovných miest, ale aj vzájomnej kooperácie lokálnych subjektov s dôrazom na využitie potenciálu regiónu a jeho komplexný rast a rozvoj. V súčasnosti kraj vyvíja aktivity napr. aj na podporu podnikania v oblasti cestovného ruchu na území regiónu prostredníctvom krajskej organizácie cestovného ruchu Trenčín región, v novozriadenom Informačno-poradenskom centre podnikatelia dostanú bezplatné poradenstvo o možnostiach čerpania fondov z EÚ na podporu ich podnikateľských zámerov. TSK bude zároveň jedným zo zakladateľov Kultúrno-kreatívneho centra na podporu podnikania v tomto sektore priemyslu.
Dokument o vzájomnej spolupráci dnes v priestoroch Úradu TSK za ZMPS podpísal jeho predseda Ján Solík. Prínos spolupráce so samosprávnym krajom vidí hneď v niekoľkých oblastiach. „Jednou z nich je vzdelávanie, keďže samosprávne kraje majú vo svojej pôsobnosti stredné školstvo, tak primárne hovoríme o podnikateľskom vzdelávaní na stredných školách,“ načrtol predseda združenia a ako príklad uviedol priamu účasť mladých úspešných podnikateľov na vzdelávacom procese. „Ďalšou rovinou je podpora kreatívneho priemyslu a rozvoj podnikania s vlastným talentom bez ohľadu na to, v akom geografickom prostredí sa človek nachádza,“ dodal s tým, že je dôležité vytvoriť podmienky, aby mladí a šikovní ľudia dokázali naplno využiť svoj potenciál.
Združenie mladých podnikateľov Slovenska má v súčasnosti viac ako 200 členských firiem na území celého Slovenska. Založené bolo v roku 2010 s vymedzením vekovej hranice svojich členov do 40 rokov. K hlavným aktivitám združenia patrí výmena cenných skúseností podnikateľov, vzájomný networking, profesionálny mentoring či pomoc financovania úvodných fáz podnikania. ZMPS aktívne participuje na identifikácii a odstraňovaní bariér v podnikaní mladých ľudí a verejnosti ponúka príbehy úspešných a nasledovania hodných podnikateľov. K projektom s celospoločenským rozmerom, ktoré združenie organizuje, patrí napr. Byrokratický nezmysel roka, Podnikateľský nápad roka či Globálny týždeň podnikania.