V septembri 2015 bol na území Slovenska oficiálne uvedený do života systém duálneho vzdelávania. Z celkového počtu 422 zapojených žiakov na Slovensku sa v systéme duálneho vzdelávania v školskom roku 2015/2016 rozhodlo študovať 100 žiakov zo 6 stredných škôl na území Trenčianskeho kraja. Trenčiansky samosprávny kraj (TSK) sa tak stal krajom s najsilnejším zastúpením v počte žiakov spomedzi všetkých krajských samospráv.
V tomto trende plánuje TSK pokračovať aj na budúci školský rok 2016/2017. Podpore stredného odborného školstva venovalo vedenie Trenčianskej župy nemalé úsilie, za ktoré začínajú rozprávať pozitívne štatistiky. Akreditované firmy v systéme duálneho vzdelávania majú pre školský rok 2016/2017 záujem o viac ako štvornásobne vyšší počet žiakov v porovnaní s aktuálnym školským rokom. Možnosť študovať v budúcom školskom roku duálne môže využiť viac než 400 stredoškolákov z 19 stredných škôl, čo je 4-násobok počtu žiakov aktuálne zapojených do systému duálneho vzdelávania.
Počet certifikovaných zamestnávateľov, ktorí sa v budúcom školskom roku plánujú do duálneho vzdelávania zapojiť, sa vyšplhal z pôvodného čísla 12 (počet zamestnávateľov zapojených v školskom roku 2015/2016) na 51 subjektov. Najväčší záujem pritom zamestnávatelia prejavili o študijné odbory mechanik nastavovač, operátor prevádzky a ekonomiky dopravy a mechanik elektrotechnik. V dopyte firiem sa často skloňovali aj učebné odbory ako mechanik banských prevádzok, autoopravár – mechanik, železničiar či študijný odbor operátor gumárskej a plastikárskej výroby.
Systém duálneho vzdelávania v praxi pre zúčastnené strany prináša niekoľko výhod. Zapojené firmy získavajú možnosť vychovať si vlastnú budúcu pracovnú silu prispôsobenú svojim potrebám. Zúčastneným školám spolupráca s etablovanými firmami zvyšuje renomé a posilňuje ich pozíciu na trhu škôl z pohľadu študenta i rodiča. Žiaci ťažia z dlhodobej perspektívy zamestnania sa vo svojom regióne, resp. priamo vo firme, v ktorej duálne vzdelávanie absolvujú a tiež z finančnej motivácie v podobe štipendií.