Vo štvrtok 16. júna 2016 sa uskutočnilo v priestoroch Športového gymnázia v Trenčíne stretnutie zamestnancov (ekonómov) organizácií v zriaďovateľskej pôsobnosti Trenčianskeho samosprávneho kraja (TSK) nazvané aj ako Metodický deň III. Takýto typ stretnutia sa konal už po tretíkrát, organizačne ho zastrešil útvar hlavného kontrolóra TSK.
Cieľom stretnutia bolo pomôcť a poradiť prítomným zástupcom (ekonómom) organizácií v zriaďovateľskej pôsobnosti TSK, pre ktorých bolo stretnutie určené. Diskutovalo sa o najproblematickejších oblastiach a nedostatkoch, ktoré sú zisťované počas vykonávaných kontrol v daných organizáciách. Stretnutia sa zúčastnil predseda TSK Jaroslav Baška: ,,Som rád, že už po tretíkrát sme sa takýmto spôsobom mohli spoločne stretnúť, za čo ďakujem aj hlavnému kontrolórovi TSK. Ako sa hovorí – je lepšie raz vidieť, ako stokrát počuť. Preto som rád, že sme sa dnes osobne stretli a verím, že všetky problematické otázky spoločne prekonzultujeme,“ uviedol predseda TSK a zároveň vyzdvihol aj prínos elektronického systému obstarávania, na ktorom TSK ušetril v roku 2015 takmer 2,5 milióna eur. Postupne tiež vystúpili a na otázky prítomných odpovedali hlavný kontrolór TSK Richard Horváth, vedúci Oddelenia právneho, správy majetku a verejného obstarávania Úradu TSK Michal Žitňanský, vedúci Odboru investícií, životného prostredia a vnútornej prevádzky Úradu TSK Rastislav Šepták a vedúca Odboru finančného Úradu TSK Renáta Ozimová. Prítomní boli i ďalší zamestnanci Úradu TSK.
Počas metodického stretnutia rezonovalo viacero tém. V úvode bola pozornosť upriamená na opakujúce sa nedostatky počas vykonávaných kontrol, dôvody ich vzniku a možnosti ich eliminácie. Prítomní taktiež diskutovali na tému verejného obstarávania, kapitálových výdavkov či investičných akcií. Venovali sa i zákonu o finančnej kontrole a audite aj ďalším témam. TSK sa aj takýmto spôsobom snaží o transparentnosť a o čo najefektívnejšie hospodárenie s finančnými prostriedkami nielen na Úrade TSK, ale aj v organizáciách vo svojej zriaďovateľskej pôsobnosti.