Najnáročnejšia železničná stavba v histórii Železníc Slovenskej republiky. Tak je označovaný 16-kilometrový úsek železnice Púchov – Považská Teplá, ktorého súčasťou sú aj dva tunely – Diel za Kúpeľmi Nimnica a Milochov. Stavbári dnes prerazili posledný úsek tunela, ktorý má dĺžku 1 861 m, dokončiť by ho mali v závere budúceho roka.
Modernizácia železničnej trate v úseku Púchov – Považská Teplá sa dostala do omeškania, ktoré bolo spôsobené zlým geologickým podložím, zmenou technológie pri razení jedného z dvoch tunelov či odstraňovaním skrytej skládky pri východnom portáli. „Omeškanie patrí k stavebníctvu a najmä k takýmto náročným projektom. Skúsme to však vnímať aj v pozitívnom kontexte, že modernizujeme, budujeme a snažíme sa napredovať v železničnej doprave,“ povedal minister dopravy Andrej Doležal.
Ide pritom o posledný úsek v Trenčianskom kraji, čo sa týka modernizácie železnice na traťovú rýchlosť 160 kilometrov. „Veľmi si vážim, že prináša nielen samotné zrýchlenie cestovania, ale aj bezpečnostné aspekty a aspekty týkajúce sa ochrany životného prostredia, čo je pre nás ako Zelenú župu veľmi dôležité. Jednou z vyvolaných investícií je aj výstavba cesty III. triedy, ktorá bude fungovať ako nové prepojenie Púchova cez Milochov do Považskej Bystrice,“ povedal trenčiansky župan Jaroslav Baška a dodal, že župa tiež pracuje na projektovej dokumentácii pre stavebné povolenie na ďalší úsek Vážskej cyklomagistrály medzi Nosickou priehradou a Považskou Bystricou.
Časť stavby modernizácie železnice by mala byť odovzdaná do užívania v druhej polovici septembra. Železničná doprava medzi Púchovom a Považskou Bystricou bude od 17. septembra presmerovaná na nový traťový úsek cez tunel Diel a železničný most ponad Vodné dielo Nosice.