Na jednom mieste poskytuje poradenstvo v oblasti sociálnych služieb, a to osobné i telefonické; vytvorené bolo ako reakcia na potreby obyvateľov kraja – na riešenie ich podnetov, otázok či problémov.
Bezbariérové klientske centrum sa nachádza vo vestibule župného úradu, jeho vytvorenie stálo župnú pokladnicu takmer 9 tisíc eur s DPH. Otvorené bolo začiatkom decembra 2019, za ten čas až do súčasnosti využilo služby osobného či telefonického poradenstva takmer 4 tisíc ľudí. „V rámci sociálneho poradenstva sa v klientskom centre zaoberáme žiadosťami o posúdenie odkázanosti na sociálnu službu, ale aj žiadosťami o zabezpečenie poskytovania sociálnej služby či bezodkladné umiestnenie do zariadenia sociálnych služieb. Okrem sociálneho poradenstva sa správoplatňujú rozhodnutia o odkázanosti, v prípade potreby sa vykonáva sa posudková činnosť, ale poskytujú sa tu tiež informácie a usmernenia pri registrácii sociálnych služieb,“ povedala vedúca Oddelenia sociálnej pomoci Úradu TSK Elena Nekorancová. V klientskom centre sú zamestnankyňami oddelenia sprostredkovávané aj informácie k projektu AAL v podmienkach TSK.
V prípade, že je na mail klientskeho centra doručené podanie iného ako sociálneho charakteru, toto podanie je automaticky zasielané vecne príslušnému oddeleniu, resp. odboru na vybavenie a odosielateľ je o tejto skutočnosti informovaný.