Dopravná sústava Trenčianskeho kraja pozostáva zo systémov cestnej, železničnej a kombinovanej dopravy. Vzájomné prepojenie jednotlivých dopravných úsekov je na európskej úrovni koordinované formou multimodálnych koridorov.
Územie kraja je spojené s okolím dopravnou sieťou, v ktorej zaujíma významné miesto cestná a železničná sieť. Územím kraja prechádzajú dôležité medzinárodné cestné ťahy: E50 Česko – Trenčín, E75 (sever – juhozápad) Poľsko – Čadca – Žilina – Maďarsko – Rakúsko, D1 Bratislava – Trenčín – Žilina – Košice - Ukrajina, R2 Česko – Žiar nad Hronom – Košice, R6 Púchov – Česko, 1/50 Česko – Zvolen, 1/61 Bratislava – Trenčín – Žilina, 1/54 Nové Mesto nad Váhom - Česko. Cez kraj vedie aj diaľničná sieť, ktorej ďalšie úseky sú stále vo výstavbe. Dobudovanie diaľničnej siete pomôže SR napojiť sa na medzinárodné koridory. Pracuje sa na vybudovaní rýchlostných komunikácií R2, R6.
Poloha Trenčianskeho kraja je významná aj pre železničnú dopravu. Trenčiansky kraj má priame spojenie na Bratislavu, Žilinu a Košice. Náš kraj spája so susednou Českou republikou tri železničné prechody a to: Vrbovce - Veľká nad Veličkou, Horné Srnie - Vlársky průsmyk - Bylnice a Strelenka - Horni Lideč. Nachádza sa tu regionálna úzkorozchodná trať medzi železničným uzlom Trenčianska Teplá a známymi kúpeľmi Trenčianske Teplice.
Na pravidelnej verejnej preprave osôb na území kraja sa podieľajú verejná autobusová doprava a železničná osobná doprava. Pravidelná autobusová doprava vykonávaná dopravcami SAD Trenčín, a.s. a SAD Prievidza, a.s. zabezpečuje plošnú obsluhu územia s počtom 427 autobusov v prímestskej autobusovej doprave (máj 2022). Železničná doprava je vykonávaná Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s..
V zmysle vládou schválenej Národnej stratégie rozvoja cyklodopravy a cykloturistiky v SR bol menovaný regionálny cyklokoordinátor za Trenčiansky samosprávny kraj. Ten v spolupráci s národným cyklokoordinátorom na úrovni MDVRR SR a ostatnými regionálnymi cyklokordinátormi pracuje na rozvoji cyklodopravy a cykloturistiky, čo konkrétne predstavuje:
- Vybudovanie siete cyklotrás v mestách, obciach a vo voľnej krajine
- Zvýšenie podielu cyklodopravy v mestách vo výške 10 % z celkového podielu prepravnej práce do roku 2020
- Zrovnoprávnenie cyklodopravy s inými druhmi dopravy
- Zvýšenie bezpečnosti cyklodopravy
- Podporu vedy, výskumu a vzdelávania v oblasti cyklodopravy
- Zvýšenie atraktivity cykloturistiky v SR pre turistov