Na potrebu zvýšenia environmentálneho vedomia ľudí prvý raz upozornila Štokholmská konferencia OSN o životnom prostredí človeka v roku 1972 (zásada č. 19 Štokholmskej deklarácie); na dominantný význam environmentálnej výchovy: a vzdelávania v rámci celkového výchovno-vzdelávacieho procesu prvá Medzinárodná konferencia o environmentálnej výchove a vzdelávaní, ktorú usporiadali UNESCO a UNEP v Tbilisi pred 20 rokmi.
Túto potrebu a skutočnosť zdôraznili aj na Svetovej konferencii „Vzdelanie pre všetkých", ktorá sa konala pod záštitou UNDP, UNESCO, UNICEF a Svetovej banky v thajskom Jombiene, ale aj ďalšie podujatia, aktivity a dokumenty celosvetového rozsahu, napríklad Stratégia trvalo udržateľného života z roku 1991,
Deklarácia a Agenda 21 (kapitola 36) z Konferencie OSN o životnom prostredí a rozvoji (UNCED - Rio de Janeiro '92), všetky tri pan-európske konferencie ministrov životného prostredia, konal v: Dobříši, Lucerne a Sofii, atď.: Podporu Agende 21 v ďalšom období vyjadrilo aj Osobitné Valné zhromaždenie OSN /Summit + 5/; ktoré sa uskutočnilo v júni 1997 v New Yorku.