Zmyslom projektu je navrhnúť novú Koncepciu environmentálnej výchovy, vzdelávania a osvety v Trenčianskom kraji - a to participatívnym spôsobom, so zapojením zástupcov všetkých inštitúcií, ktoré sa angažujú v odbore environmentálnej výchovy, vzdelávania a osvety
Pochopenie závislosti človeka na prostredí a prírode a premena nadobudnutých environmentálnych vedomostí, zručností do uvedomelých pre-environmentálnych postojov a do zmenenýc hvzorcov pre- environmentálneho správania.
Prežitie človeka a zachovanie kvality života ľudí závisí od udržateľného vzťahu k prostrediu, ktoré je obmedzené svojimi zdrojmi a kvalitou jednotlivých zložiek (pôda, voda, ovzdušie, biodiverzita...).
TU:
Krajská koncepcia environmentálnej výchovy a vzdelávania a osvety v Trenčianskom kraji
Cieľom environmentálnej výchovy, vzdelávania a osvety (EVVO) v kraji je zvýšenie environmentálneho povedomia všetkých občanov kraja, zníženie „ekologickej stopy“ kraja na úrovni jednotlivcov, rodín, domácností, firiem, verejných aj súkromných inštitúcií, vrátane samotného Trenčianskeho samosprávneho kraja a inštitúcií, ktorých je TSK zriaďovateľom. Cieľom Krajskej koncepcie EVVO je vytvorenie inštitucionálneho rámca a nástrojov na plnenie cieľov EVVO.
Pre dosiahnutie tohto cieľa je nevyhnutné:
- Pochopenie závislosti človeka na prostredí a prírode.
- Pochopenie, že prežitie človeka a zachovanie kvality života ľudí závisí od udržateľného vzťahu k prostrediu, ktoré je obmedzené svojimi zdrojmi a kvalitou jednotlivých zložiek (pôda,voda, ovzdušie, biodiverzita...).
- Premena nadobudnutých environmentálnych vedomostí, zručností do uvedomelých pro environmentálnych postojov a do zmenených vzorcov pro environmentálneho správania.
ZMENA POSTOJOV a VZORCOV pro environmentálneho SPRÁVANIA v každodennom živote
= cieľavedomé a automatické uprednostňovanie:
- environmentálne vyhovujúcich výrobkov vrátane produktov ekologickej poľnohospodárskej
výroby,
- miestnej produkcie,
- skromnosti verzus spotrebného správania (pri nakupovaní, produkcii odpadov, spotrebe
energií, vody, životnom štýle, výbere dovolenky, trávení voľného času...),
- úsporných technológií,
- bezobalových a bezodpadových výrobkov a technológií,
- zachovania biodiverzity pred osobnými záujmami, pohodlím...
= automatické a bezprostredné uplatňovanie svojich občianskych práv:
- zručnosť aktívneho občianstva,
- legislatívne minimum,
- komunikačné zručnosti,
- zručnosti kritického myslenia a myslenia v súvislostiach,
- postoj odvahy pri obhajobe vlastného názoru a svojich občianskych práv