Trenčiansky samosprávny kraj vybavuje podané sťažnosti v zmysle zákona č.9/2010 Z. z. o sťažnostiach v znení neskorších predpisov (https://www.slov-lex.sk/). Trenčiansky samosprávny kraj vybavuje vo svojej kompetencii v zmysle právnych predpisov podľa obsahu podania.
Sťažnosť je podanie fyzickej osoby alebo právnickej osoby, ktorým
- sa domáha ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnieva, že boli porušené činnosťou alebo nečinnosťou orgánu verejnej správy,
- poukazuje na konkrétne nedostatky, najmä na porušenie právnych predpisov, ktorých odstránenie je v pôsobnosti orgánu verejnej správy.
Sťažnosťou nie je podanie, ktoré
- má charakter dopytu, vyjadrenia, názoru, žiadosti, podnetu alebo návrhu,
- poukazuje na konkrétne nedostatky v činnosti orgánu verejnej správy, ktorých odstránenie alebo vybavenie je upravené osobitným predpisom,
- je sťažnosťou podľa osobitného predpisu,
- smeruje proti rozhodnutiu orgánu verejnej správy vydanému v konaní podľa osobitného predpisu,
- smeruje proti záverom kontroly, auditu, dohľadu, dozoru alebo inšpekcie podľa osobitného predpisu alebo
- obsahuje utajované skutočnosti alebo z obsahu ktorého je zrejmé, že jeho vybavením ako sťažnosti podľa tohto zákona by došlo k ohrozeniu utajovaných skutočností podľa osobitného predpisu.
Sťažnosti podľa osobitého predpisu TSK vybavuje ako podnety (napr. sťažnosť voči poskytovateĺovi zdravotnej starostlivosti). Podnety vybavujú príslušné odborné organizačné útvary TSK podľa ich obsahu.