Trenčiansky samosprávny kraj (TSK) sa v dňoch 14. – 17. januára 2016 prezentoval na veľtrhoch cestovného ruchu REGIONTOUR a GO 2016 v Brne s účasťou viac ako 32 tisíc návštevníkov.
Trenčiansky samosprávny kraj využil pozvanie partnerského Juhomoravského kraja (JMK) a prezentoval svoj turistický potenciál v priestoroch výstavného stánku partnerských regiónov JMK. Najzaujímavejšie turistické lokality, historické a kultúrne pamiatky ako aj najnovšie produkty cestovného ruchu Trenčianskeho kraja priamo na veľtrhu prezentovali zástupcovia krajskej organizácie cestovného ruchu (KOCR) Trenčín región, ktorá bola na tento účel založená v máji 2015. Veľtrh REGIONTOUR predstavil najnovšie turistické produkty regiónov Českej republiky, Slovenskej republiky ako aj ostatných krajín Vyšehradskej štvorky. Na rekordne obsadenej ploche výstaviska 10 243 m² sa predstavili subjekty z 24 krajín a prezentovalo sa viac ako 100 zahraničných destinácií.
Veľtrhy REGIONTOUR a GO 2016 otvorili úvodným príhovorom a symbolickým prestrihnutím pásky predseda Senátu Parlamentu ČR Milan Štěch, námestníčka Ministerstva pre miestny rozvoj v ČR Klára Dostálová, hejtman Juhomoravského kraja a predseda Asociácie krajov ČR Michal Hašek, primátor mesta Brno Petr Vokřál a generálny riaditeľ spoločnosti Veletrhy Brno, a. s. Jiří Kuliš. „Chcel by som poďakovať všetkým, ktorí pracujú v odvetví cestovného ruchu a vytvárajú vhodné podmienky pre domácich i zahraničných turistov. Predstavovať krásu našich regiónov je veľmi záslužná vec a veľká vďaka za to patrí výstavisku, mestu Brno, jednotlivým krajom a všetkým, ktorí sa akýmkoľvek spôsobom podieľali na príprave veľtrhu,“ uviedol predseda Senátu Parlamentu ČR Milan Štěch.
Zástupcovia KOCR Trenčín región prezentovali najväčšie turistické atraktivity a produkty cestovného ruchu v Trenčianskom kraji, ktoré majú potenciál prilákať českých turistov. „V rámci veľtrhu sme predstavili to najvýznamnejšie, čo v Trenčianskom kraji máme. Snažili sme sa upriamiť pozornosť na možnosti relaxu v kúpeľoch, objavovanie prírodných krás v chránených oblastiach Trenčianskeho kraja, spoznávanie histórie na hradoch a zámkoch ako aj aktívne trávenie voľného času na cyklotrasách, lyžiarskych strediskách či v golfových areáloch,“ povedala výkonná riaditeľka KOCR Trenčín región Eva Frývaldská. Ponuka Trenčianskeho kraja obsahovala propagačné materiály miest a obcí, organizácií v zriaďovateľskej pôsobnosti TSK, ako aj privátnych poskytovateľov služieb v oblasti cestovného ruchu, akými sú hotely, penzióny, športové areály, kúpaliská a pod.
V rámci medzinárodných veľtrhov REGIONTOUR a GO bolo vyhlásené ocenenie súťaže Veľká cena cestovného ruchu, ktorej cieľom je zviditeľniť výnimočnosť a vysokú kvalitu jednotlivých oblastí cestovného ruchu. V deviatom ročníku tejto ankety hodnotila odborná porota projekty prihlásené do rôznych kategórií, ako napríklad najlepšia jednotná kampaň, najlepší turistický produkt alebo najlepší kúpeľný balíček a wellness balíček. O víťazovi v kategórii najlepšia cestovná kancelária, rozhodovala prostredníctvom špeciálne webovej stránky široká verejnosť. Na veľtrhoch REGIONTOUR a GO prebiehali i súťaže mladých odborníkov v cestovnom ruchu PROFI GO a REGION REGINA 2016. Počas prvých troch dní veľtrhov sa v priestoroch výstaviska konali majstrovstvá ČR mladých kuchárov, cukrárov a čašníkov – 22. ročník súťaže Gastro Junior Brno – Bidvest Cup. Výraznou udalosťou programu pre verejnosť bol festival filmov, fotografií a kníh o cestovaní s názvom GO KAMERA 2016.
Veľtrhy REGIONTOUR a GO sa radia medzi významné medzinárodné podujatia v oblasti cestovného ruchu. Návštevníkom ponúkajú prehľad o domácich i zahraničných produktov cestovného ruchu, množstvo ukážok ľudových remesiel či ochutnávok regionálnej gastronómie. Vystavujúcim subjektom a jednotlivým účastníkom prinášajú možnosť získať nové kontakty, vytvoriť partnerské dohody či nadviazať osobný kontakt s potenciálnym zákazníkom. Veľtrhy cestovného ruchu v Brne sú ideálnou platformou na nadviazanie spolupráce súkromného a verejného sektora, vzájomnú výmenu skúseností a sprostredkovanie informácii o destináciách širokej verejnosti.