Na minulotýždňovom rokovaní sa minister dopravy Árpád Érsek a predseda Trenčianskeho samosprávneho kraja Jaroslav Baška uzniesli, že prioritou pre región je okrem vybudovania rýchlostných komunikácií R2, R6 a R8 aj rekonštrukcia tzv. panelky či nová križovatka v Trenčianskej Teplej.
Pracovné stretnutie župana Jaroslava Bašku s ministrom dopravy a výstavby Árpádom Érsekom má jednoznačné závery. K hlavným prioritám v oblasti dopravy v Trenčianskom kraji patrí výstavba rýchlostných ciest s cieľom efektívneho dopravného prepojenia jednotlivých regiónov, ako aj rekonštrukcia vybraných ciest I. triedy. „Významná časť nášho rozhovoru s ministrom Érsekom sa týkala definície konkrétnych priorít pre náš kraj. V tejto oblasti sme sa zhodli a definovali nevyhnutnosť výstavby rýchlostnej cesty R8 a R2, ktorej dva úseky sú v štádiu spracovávania dokumentácie pre stavebné povolenie, a tiež rýchlostnej cesty R6, v rámci ktorej aktuálne prebieha posudzovanie vplyvov jej výstavby na životné prostredie,“ prezradil priebeh stretnutia župan Baška.
Od potreby rozšírenia komunikačnej infraštruktúry o rýchlostné cesty sa debata ministra a župana presunula aj téme avizovaného útlmu baníctva na hornej Nitre. Práve ten je spojený s naliehavou potrebou intenzívneho prepojenia regiónu Považia s hornou Nitrou, a to nielen rýchlostnou cestou, ale aj prostredníctvom obnovy železničnej dopravy.
Rovnakú váhu obaja funkcionári pripísali aj dlho očakávanej rekonštrukcii tzv. panelovej cesty medzi obcou Chocholná a Mníchovou Lehotou, ktorej odhadovaný začiatok je smerovaný na rok 2019, a komplexnému riešeniu križovatky ciest I. a II. triedy v Trenčianskej Teplej.
Od prvého marca by mali vlaky z Bratislavy do Žiliny jazdiť v hodinovom intervale
Od témy dopravnej infraštruktúry pre motorové vozidlá sa diskusia župana s ministrom presunula k pripravovaným zmenám na poli železničnej dopravy. Minister dopravy predstavil pripravovaný projekt posilnenia železničných spojov na niektorých tratiach, ako aj prechod na hodinový takt na hlavnej trase Bratislava – Trnava - Trenčín – Žilina, ktorý by mal byť zavedený už od 1.marca 2018. Posilnenie spojov je plánované aj na trati Prievidza – Bánovce nad Bebravou – Trenčín. „So šéfom rezortu sme preberali aj konkrétne možnosti pomoci pre obyvateľov mestskej časti Horný Milochov (okres Považská Bystrica), kde aktuálne prebieha modernizácia železničnej trate na úseku Púchov – Považská Bystrica,“ dodal na záver predseda Trenčianskeho samosprávneho kraja.