Najnáročnejšia železničná stavba v histórii Železníc Slovenskej republiky. Tak je označovaný 16-kilometrový úsek železnice Púchov – Považská Teplá, ktorého súčasťou je most ponad Vodné dielo Nosice aj dva tunely – Diel za Kúpeľmi Nimnica a Milochov. Po novej trati sa osobným vlakom z Púchova do Považskej Bystrice previezol aj trenčiansky župan Jaroslav Baška.
Modernizácia železnice na traťovú rýchlosť 160 kilometrov so sebou priniesla viacero aspektov. „Táto železnica prináša úplne nový ráz do regiónu. A nie je to len o samotnom zrýchlení cestovania. Chcem preto požiadať cestujúcu verejnosť, aby viac využívala železničnú dopravu, ktorá je oproti motorovej doprave nielen bezpečnejšia, ale aj ekologickejšia. A čo je dôležité, dá sa veľmi dobre prepojiť s cyklodopravou,“ povedal trenčiansky župan Jaroslav Baška s tým, že Trenčianska župa za posledné roky vybudovala niekoľko desiatok kilometrov cyklotrás.
Ako vyzerala naša cesta po zmodernizovanej trati cez železničný most ponad Vodné dielo Nosice a tunel Diel si môžete pozrieť v priloženom videu.